Projekbeskrivelse

HVEM ER SENZONE

Senzone er en lokal butik i Silkeborg med ekspertviden indenfor fødder, som med deres fodanalyse hjælper danskerne med at slippe af med smerter i fødderne. De tilbyder blandt andet hjælp til hælspore, indlæg til løbesko, nedsunken forfod og meget mere.

CASEN

Senzone kom til Heymate med et særligt ønske om at udbrede omverdens kenskab til virksomheden og sprede budskabet om deres ekspertise indenfor faget.

Med vores solide kenskab til online-branchen igangsatte vi derfor samarbejdet med henblik på SEO-optimering samt forbedring af Senzones Facebook annonceringer.

Vores specifikke strategi var derfor at:

  1. SEO-optimerer Senzone på en række relevante søgeord
  2. Øge antallet af leads via målrettet annoncering på Facebook

Søgemaskineoptimering

I januar 2017 fik Senzone en ny hjemmeside, som vi fik ansvaret for at SEO-optimere efter bedste evne. Vi har derfor under udvikling af siden løbende været opmærksom på at levere et produkt, som er nem at redigere i, så vi kan følge med den hurtigt voksende branche indenfor SEO.

En af opgaverne som vi har lagt særlig vægt på, er at optimere Senzone ved at udbrede omverdens kenskab til dem indenfor et afgrænset område. Senzone er en lokal butik i Silkeborg med en bred ekspertviden inden for fødder, og det vil vi gerne vise folket. Omdrejningspunktet for markedsføringen var altså kvalitet nærmere end kvantitet.

Vi sørgede derfor for at udarbejde en række kvalitetsfyldte SEO-tekster, der var særligt relevante for Senzone og deres branche. Dette indbefatter blandt andet hælspore, nedsunken forfod, smerter underfødderne og indlæg til løbesko. Disse områder var helt essentielle, fordi det lige netop er disse problemer, som Senzones kunder kommer med – og de problemer, som Senzone hjælper med at løse.

Det næste skridt i processen var at opbygge nye landingssider til Senzone, som skal skabe en bedre forbindelse mellem de relevante søgeord og landingssiden. Dette har til formål at optimere den organiske trafik igennem bedre placering på Google, fordi landingssiderne bedre matcher med brugernes søgeord.

Dette gjorde vi eksempelvis for indlægssåler, hvor en optimering af SEO, titlen og meta medførte, at Senzone nu ligger nummer 1 på dette søgeord på Google:

Disse tiltag har altså vist sig særligt favorable ikke blot stigningen i organisk trafik men også for antallet af leads fra SEO, der er mere end fordoblet – og det er sket på relativt kort tid.

Kilde: Ahrefs, 20.03.2019

Vi sørger videre for hele tiden at holde øje med de respektive landingssider og søgeords placeringer på Google. Sideløbende undersøger vi ligeledes, hvordan vi kan optimere siderne yderligere for at give brugerne og Google den bedste oplevelse.

Facebook Annoncering

For Senzone kunne vi se, at der var et stort leadspotentiale på Facebook, som ikke blev udnyttet optimalt. Udover at vi brugte retargeting strategier, der søger at fastholde opmærksomheden ved allerede interesserede brugere, sørgede vi også for at lave en række leads ads. Disse matchede vi til deres relevante målgruppe indenfor den ønskede rækkevidde.

Vi har blandt andet benyttet os af Look-a-like annoncer, som har til formål at finde personer, der har en række lignende karakteristika med Senzones allerede eksisterende leads. Dette er en smart måde at sørge for, at de der rent faktisk modtager din annonce er de, som er relevant for din virksomhed, og som har et stort konverteringspotentiale.

Noget der virkelig gav resultater for Senzone var leads ads, som tilbyder en gratis fodanalyse, hvis man tilmelder sig via linket. Denne form for annoncering har boostet antallet af leads, og har samtidig sænket prisen fra 54,83 kr. til 25 kr. pr. lead.

I annonceringerne har vi sørget for at bruge relevante videoer, med intentionen om at øge opmærksomheden på annoncen og samtidig øge CTR (Click Through Rate). Vi har haft erfaringer med, at dette format nemmere tiltrækker sig kliks, fordi videoer fremtræder som mere indbydende og levende, hvilket intuitivt mobiliserer større opmærksomhed omkring annoncen. På den måde sørgede Heymate for at opbygge et hav af leads til Senzone, og Senzone fik fyldt deres kalender op med potentielle kunder.

Det har vi opnået og videre samarbejde

Det gennemgående tema for samarbejdet har altså været at udarbejde en kvalitetsfyldt markedsføring snarere end kvantiteten. Derfor har det løbende samarbejde også været kredset om en tæt dialog, der kombinerer Senzones ekspertviden indenfor faget sammen med vores viden indenfor markedsføringsstrategier.

På den måde har vi formået at udnytte det virtuelle potentiale, velvidende at fremtiden også bringer nye udfordringer, som skal imødekommes igennem nye kreative strategier for at fastholde opmærksomheden omkring Senzone.

Senzone udtaler:

“Heymate 365 har virkelig gjort en forskel for Senzone. Vi har tydeligt kunne mærke deres indflydelse på vores online markedsføring som man bare må sige er en stor faktor i dag!”

Brian Skaarup, Senzone

Skal vi også hjælpe dig?

Vi gør i dag en forskel for mere end 300 kunder med deres online synlighed, og du kan blive den næste.

Kontakt os